logo Human Insight
beïnvloeden

Beïnvloeden & overtuigen.

de 7 geheimen van het overtuigen volgens Cialdini

1 dag  I  Incompany Training of Virtual Learning Journey

Waarom investeren in Beïnvloeden & Overtuigen?


Of u nu leidinggevende, HR manager of communicatiemedewerker bent, ieder van ons heeft in werksituaties te maken met gedrag van anderen - gedrag dat we willen beïnvloeden. Professor Robert Cialdini beschrijft in zijn bestseller 'Influence'* 7 wetenschappelijk onderbouwde beïnvloedingsstrategieën



In deze opleiding leert u 7 krachtige technieken om op een positieve manier mensen (klanten, medewerkers, managers) te beïnvloeden:


  1. wederkerigheid: "een kwestie van geven en nemen... en nemen"
  2. sympathie: "waarom kan ik hem/haar niet weerstaan?"
  3. sociale bewijskracht: "als iedereen het doet..." (wisdom of the crowd)
  4. commitment en consistentie: "wie A zegt, ..."
  5. autoriteit: "als de dokter het zegt..."
  6. schaarste: "snel! nog 3 plaatsen!"
  7. eenheid: "hier voel ik me thuis"


* Robert Cialdini (2007) 'Influence'

Details

Type: Mogelijk als


Incompany training

1 dag, in uw organisatie

Virtual Learning Journey

2 dagdelen (telkens 3 uur), via Zoom

Groepsgrootte: max. 15 deelnemers


Liever telefonisch contact? We helpen u graag. Vul hierna uw gegevens in of bel ons direct op 0494 75 10 62.

 
 
 

Programma

Blok 1: Ons feilbare denken

  • Hoe werkt ons brein? Systeem-1 en systeem-2-denken.
  • De sluipwegen van ons brein. Waarom mensen in de realiteit snelle, automatische keuzes maken.
  • Wat betekent dit voor beïnvloeden?


Blok 2: Beïnvloedingsprincipes van Cialdini:

WEDERKERIGHEID: “EEN KWESTIE VAN GEVEN EN NEMEN, EN NEMEN…”

  • Het aloude geven en nemen: “I may need to ask you a favour …”
  • Waarom mensen met je instemmen als je ze iets geeft of ze je iets weigeren.


SYMPATHIE: “WAAROM KAN IK HEM/HAAR NIET WEERSTAAN?”

  • Conditionering en associatie.
  • Hoe aantrekkingskracht werkt en ons laat instemmen met mensen die ons aardig lijken.


SOCIALE BEWIJSKRACHT: “ALS IEDEREEN HET DOET...”

  • Groepsdruk & “2 weten meer dan 1 …”
  • Wat de omgeving te maken heeft met onze keuzes en beslissingen.


COMMITMENT EN CONSISTENTIE: “WIE A ZEGT …”

  • Innerlijke spookbeelden.
  • Hoe mensen beïnvloedbaar zijn omdat ze een richting zijn ingeslagen.

    AUTORITEIT: “ALS DE DOKTER HET ZEGT …”

    • Waarom we gezag accepteren.
    • Hefbomen voor autoriteit en respect.


    SCHAARSTE : “SNEL! NOG 3 PLAATSEN …”

    • De Kahneman-paradox of “U heeft nog een uur om te beslissen …”
    • Hoe onze weerstand om iets te verliezen ons leven en onze keuzes beïnvloedt.


    EENHEID: "HIER VOEL IK ME THUIS"

    • Cialdini: "Wij is het gedeelde ik"
    • Hoe bevorder je een gedeelde identiteit, een gevoel van samenhorigheid?



    Blok 3: Aan de slag met uw eigen cases

    • In welke situaties wil u meer invloed uitoefenen?
    • Hoe kunnen we de beïnvloedingsprincipes hier toepassen?



    Blok 4: Actieplan beïnvloeding

    Hoe vertaalt u het geleerde nu naar de eigen praktijk?

    Reviews

    "De workshops van HumanInsight zijn verhelderend en inspirerend. Rekening houdend met jouw noden en vragen krijg je een mix van theorie en praktische oefeningen. Ze geven je handvaten waarmee je ook nadien zelf aan de slag kunt.


    Na een workshop kom je gegarandeerd thuis met een aha-gevoel en een berg ideeën om aan de slag te gaan."


    Arianne Van Roy, Directeur, KOCA

    "The trainer has an unique combination of professionality and spontaneity. The session was interesting and educational, completely tailored to our needs in the municipality.


    I particularly enjoyed the diversity of the groups and participants - we were all on equal level solving important problems."


    Andre Peterson,Operational Manager,

    Bergrivier Municipality, South-Africa