- BrettPelham
Onderzoek wijst uit dat we minder rationeel denken dan we graag willen geloven. Veel denken gebeurt onbewust en hierbij worden we voortdurend beïnvloed door onze omgeving. Het gevolg hiervan is dat ons eigen denken ons soms verhindert om goede beslissingen te nemen.(*1)
Gelukkig is wetenschappelijk aangetoond dat wij mensen systematisch en dus voorspelbaar zijn in ons irrationeel denken en handelen. Dat betekent dat je dit kan leren sturen. Dat verklaart ineens waarom organisaties die gedragsinzichten toepassen tot 25% betere resultaten halen.(*2)
Klinkt dit niet als muziek in de oren? Hoog tijd om te investeren in betere decision-making bij uw medewerkers en in uw organisatie!
*1: Daniel Kahneman (2011) Thinking, Fast and Slow
*2: Gallup (2013) Applying Behavioral Economics to Drive Growth and Profitability
onbewuste vooroordelen herkennen & tegengaan
de wetenschap achter diverse, slimmere teams
hoe krijg je alle stemmen en ideeën boven tafel?
een strategische, effectieve en onderbouwde aanpak
Vul dit contactformulier in. Wij contacteren u binnen de 2 werkdagen.