logo HumanInsight
verbindende communicatie

Connecting.

de kracht van verbindende communicatie

2 dagen  I  Incompany Training

"Toen Satya Nadella CEO werd van Microsoft, was één van zijn eerste acties om al zijn top managers te vragen het boek Geweldloze Communicatie van Marshall Rosenberg te lezen - een verhandeling over empathische samenwerking."


- FastCompany.com

Waarom investeren in Verbindende Communicatie?


Hoe kan je op een verbindende manier opkomen voor jezelf? Duidelijk communiceren en zeggen waar het op staat met respect voor de ander? Verbindende communicatie op het werk is de sleutel om sneller conflicten op te lossen, stress te vermijden en je relaties met anderen te versterken.


Verbinding is de bouwsteen van iedere samenwerking. In een zakelijke omgeving werken teams en organisaties beter samen bij voldoende onderlinge verbinding, en uiteindelijk brengt dit meer efficiëntie, effectiviteit, én tevredenheid. Een verbindende communicatie training bevordert deze onderlinge verbinding, en leidt daarmee merkbaar tot betere relaties met collega`s en klanten.


Doordat we overwegend op ‘automatische piloot’ communiceren gaat het geregeld mis. Enkele van de belangrijkste stressfactoren op het werk komen voort uit frustraties of moeizame interacties met collega's en klanten. Veel werknemers zijn betrokken bij interpersoonlijke conflicten met hun collega's, wat zorgt voor hogere stress en minder veerkracht. (Onderzoek door Wacker & Dziobek, 2018).


Een groot deel van deze stress kan vermeden worden door een begripvolle en verbindende stijl van communiceren aan te nemen.

Zo radicaal is Verbindende Communicatie dat gestoeld is op het gedachtengoed van de Amerikaanse klinisch psycholoog Marshall B. Rosenberg (1934-2015).

Details

Type: Mogelijk als


Incompany training

2 dagen, in uw organisatie

Groepsgrootte:  max. 15


Liever telefonisch contact? We helpen u graag. Vul onderstaande gegevens in of bel ons direct op 0494 75 10 62.

 
 
 

Pluspunten

  • Onze trainers geven geen training, zij leven Verbindende Communicatie en blijven zich jaarlijks bijscholen en verdiepen in dit gedachtengoed, zoals verwacht van het internationale Center for Nonviolent Communication.

  • De technieken die u aanleert hebben hun effectiviteit bewezen in toonaangevende bedrijven en organisaties.


Uw resultaten

Na het volgen van deze opleiding:

  • Heb je inzicht in hoeverre je de realiteit kleurt, je jouw gevoelens en behoeftes erkent (hoera) of negeert (aouch).
  • Je oefent technieken om vanuit een gezamenlijke gedragenheid naar oplossingen te werken.
  • Je bent in staat om de vier stappen van de Verbindende Communicatie toe te passen en zo je eerste stappen te zetten naar een voedende en wederzijdse samenwerking.
  • Je begrijpt de invloed van ons brein en krijgt hierdoor meer acceptatie van jouw ‘automatische’ reflexen.
  • Je leert technieken om tussen actie en reactie “tijd” in te lassen en zo uit conflict, stress en negativiteit te blijven.

Programma

Blok 1: Waarnemen

  • Het drievuldige brein: van abstract denkvermogen naar overlevingsrespons (en terug).
  • Hoe komen prikkels binnen en waar ligt jouw eigenaarschap?

Blok 2: Gevoelens & Behoeftes

  • De basis van empathie en het belang ervan om naar zuivere communicatie te gaan.
  • Kwetsbaarheid in de werkomgeving? Kan dat wel?

Blok 3: Verzoeken

  • Hoe kom je bij wederzijdse conflicterende belangen toch tot een vruchtbare samenwerking?
  • Eisen of Verzoeken…en wat met efficiëntie in de werkomgeving?


Blok 4: Quasi-gevoelens en Quasi-behoeftes

  • Hoe raak je voorbij het idee dat je afhankelijk bent van de ander voor de invulling van jouw doelen.
  • Voorbij moeten en mogen en naar willen!

Reviews

"Ik heb zeer genoten van Peter en de training Kennismaking met Verbindende Communicatie. Zijn drijfveer, energie, creativiteit en het empathisch vermogen waarmee hij de informatie helder en duidelijk overbrengt, hebben mij volledig terug opgeladen."


Liesbeth F